Over PRIDE66

PRIDE66 is de landelijke regenboogafdeling van D66 en zorgt voor inhoudelijke activiteiten. Zo houdt PRIDE66 een jaarlijkse themalezing op internationale Coming Out Day: de Boris Dittrich Coming Out Dag Lezing, vernoemd naar Boris Dittrich, senator voor D66 in de Eerste Kamer, als blijk van waardering voor zijn jarenlange inzet om LHBTI-onderwerpen op de politieke agenda te krijgen. De eerste lezing werd dan ook op 11 oktober 2018 gegeven door Boris Dittrich. Ook biedt PRIDE66 een podium om LHBTI-onderwerpen bespreekbaar te maken. Daarnaast denkt PRIDE66 mee en adviseert over diversiteitsonderwerpen binnen de politiek.

Historie

In 2013 is GAY66 als ledeninitiatief in Amsterdam gestart. Sinds die tijd is er veel gebeurd. Roze borrels, inhoudelijke debatten, lolly-uitdeelacties in de roze horeca tijdens verkiezingen, en natuurlijk niet te vergeten de D66-boot met de #jointheparty-borden tijdens de Botenparade van Pride Amsterdam en, sinds 2017, bij de Utrecht Canal Pride. Sinds 27 mei 2018 is GAY66 omgedoopt tot PRIDE66 om meer inclusiviteit te benadrukken. Sinds 1 juni 2020 is PRIDE66 een regenboognetwerk met afdelingen in oprichting in Amsterdam en Den Haag.

Meer weten?

Hou de Facebookpagina van PRIDE66 in de gaten voor het laatste nieuws en de agenda.

Laatst gewijzigd op 1 oktober 2020